CURAPROX – Týždeň voňavého dychu

 

THE CLIENT:

Curaprox je jedným z leadrov v predaji produktov dentálnej hygieny na slovenskom trhu. S tým však prirodzene prichádza aj zodpovednosť udržiavať si túto pozíciu – a ďalej ju posilňovať. A my sme dostali vzácnu príležitosť posunúť takúto značku vpred.

THE CHALLENGE:

Jedna z najdôležitejších propagačných akcií pre CURAPROX je „Týždeň voňavého dychu“. Už niekoľko rokov slúži tento event na podporu vzťahov so zubnými lekármi a hygienikmi a tiež na edukáciu a sampling CURAPROX produktov.

V roku 2015 sa Týždeň voňavého dychu sústredil na medzizubné kefky – dôležitý, ale málo známy a využívaný produkt.

Našu úlohu komplikoval aj fakt, že zapáchajúci dych nie je práve radostná téma na nedeľný brunch s priateľmi a akýkoľvek rozhovor na túto tému je prinajmenšom rozpačitý a nepríjemný. Ako sa toho teda zhostiť?

THE DELIVERY:

V prvom rade sme si uvedomili, že ak máme vytvoriť úspešnú a zmysluplnú kampaň, musíme si zľahka poupraviť pôvodné zadanie.

Stanovili sme si preto tieto nasledovné východiská:

1. Rozšírime zásah

Predchádzajúce ročníky Týždňa voňavého dychu sa sústredili hlavne na zubných lekárov a hygienikov, preto nás zaujímala dôležitá otázka: koľko ľudí za týždeň zasiahne priemerná zubná ambulancia?
Zjavne nie dosť. A tak sme sa rozhodli preniesť kampaň vo veľkom štýle za hranice ambulancií a dostať ju aj ku koncovým zákazníkom.

2. Dáme ľuďom atraktívny prísľub

Aby sme skutočne zaujali pozornosť ľudí, rozšírili sme tiež samotnú tému kampane. Z medzizubných kefiek sme preto zväčšili záber na 5 kľúčových produktov CURAPROX a zastrešili ich všetky spoločným prísľubom: „5 produktov pre zdravé zuby a voňavý dych do konca života.“

3. Využijeme humor

Vedeli sme, že hoci bol kampaňový prísľub atraktívny, nesmieme ho pochovať pod komplikovaným a odrádzajúcim jazykom. Produkty CURAPROX a vôbec celý prístup k danej téme tejto značky je skutočne výnimočný a naším prianím bolo dostať ho k čo najväčšiemu počtu ľudí.
Preto sme zvolili odľahčený a humorný tón, aby sme prekonali bariéry vyplývajúce z citlivej témy zubov a zapáchajúceho dychu a nalákali ľudí na našu kampaň.

Takto sme to celé nakoniec zrealizovali:


Jadrom kampane bola séria 5 krátkych a zábavných videí. Každé z nich bolo venované jednej špecifickej chybe v starostlivosti o zuby a jej riešeniu v podobe konkrétneho CURAPROX produktu.

Každú chybu stelesňovala iná postava, ktorej meno priamo odkazovalo na danú chybu. Drsný Ďuro tak ukázal následky prílišného tlačenia na zubnú kefku, Lenivá Linda demonštrovala dôležitosť single kefky, zatiaľ čo Rozšafný Rudo znázornil zbytočné používanie veľkého množstva zubnej pasty. Viktor Výplach namiesto medzizubnej kefky používal iba ústnu vodu a napokon Povrchná Petra sa dozvedela, prečo je dobrá škrabka na jazyk.

Trik bol v tom, že videá boli natoľko zábavné, že ich ľudia chceli pozerať a zdieľať. Tým sme jedným ťahom obišli spomínané bariéry vyplývajúce z citlivej a potenciálne nepríjemnej témy.

Všetky videá boli združené na samostatnej microsite, ktorá slúžila ako ústredný bod kampane. Následne boli promované na Facebooku, Instagrame a YouTube. V rámci mediálneho mixu sme tiež využili newslettre a reach sme doplnili printovými inzerátmi vo vybraných médiách.

Facebook bol pri tejto kampani mimoriadne dôležitý kanál a práve tu sa odohrávala najväčšina interakcie. A ľudia kampaň milovali. Každé video sa stretlo s veľkým ohlasom a my sme vďaka tomu mohli rozšíriť našu správu a podporiť kampaň, vzťahy s fanúšikmi a zákazníkmi a tiež vzťah a lojalitu k značke samotnej.

Aby sme túto kampaň zúžitkovali, na microsite bol tiež na predaj špeciálny CURAPROX balíček so všetkými 5 produktami pre zdravé zuby a voňavý dych do konca života.

Otázka znie – splnili sme náš cieľ a doručili výsledky?

  • Celkový kumulatívny kampaňový reach bol 1 300 000 užívateľov. To bolo v čase kampane 39% celkovej slovenskej internetovej populácie.
  • Dosiahli sme spolu 415 269 prezretí videa.
  • Naše CTR bolo 6x vyššie ako národný priemer.
  • Predaje narástli počas kampane aj po jej skončení.
  • predalo sa 652 CURAPROX balíčkov.


Myslíme, že sme výsledky doručili.

 

Ďalšia práca