THE CLIENT:

Existuje niekoľko slovenských firiem, ktoré spravili dieru do sveta. ESET, Sygic — a tiež KVANT, globálny líder vo výrobe laserov a príprave laserových show. Práca KVANTu je obdivovaná a oceňovaná od Ázie až po USA a ich produkty využívajú najväčšie svetové mená a značky —
Justin Bieber, David Guetta či Ferrari. Celkom fajn referencie.

Preto nám bolo cťou, že nám KVANT na základe predchádzajúcej spolupráce dal dôveru aj v ďalšom projekte. My sme im preto vytvorili taký web a e-shop, aký zodpovedá ich špičkovej práci. (Vďaka za dôveru, páni.)

THE CHALLENGE:

KVANT ponúka špičkové produkty a služby. Ich lasery a show sú z iného sveta a ich neustály tlak na kvalitu je výnimočný vo svetovom meradle.
Má to len jeden háčik: Zákazníci si kupujú ideu o výsledku (napr. veľkolepú show). Avšak predmet, ktorý platia, je čierny kovový box. Ktorý je navyše celkom nákladný.

Z toho vyplývalo niekoľko bodov, ktoré bolo počas nákupného procesu potrebné správne adresovať. Iba tak bolo možné obísť bariéry vyplývajúce z toho, že takýto špecifický tovar nakupujete online a bez vyskúšania.

Jednou z kľúčových zložiek teda bolo vniesť do celého procesu viac dôvery.

THE DELIVERY:

Základné rozhodnutie bolo kompletne škrtnúť predchádzajúci web a začať odznova. 
S dôrazom na zážitok, argumenty — a konverziu.

Zážitok návštevníkov okamžite vťahuje dovnútra a ukazuje, čo KVANT naozaj dokáže. Toto prvotné očarenie a atmosféra nám dáva príležitosť pracovať s návštevníkmi ďalej a predstaviť naše argumenty.

Tu sú kľúčovou časťou referencie, s ktorými pracujeme naprieč webom a priebežne tak odstraňujeme pochybnosti, ktoré by potenciálny zákazník mohol mať. 

Takto tiež dodávame produktu a značke dôveryhodnosť a priamo tak zvyšujeme konverziu.

Dôležitou časťou zákazníckej skúsenosti je tiež fakt, že sa návštevník webu nikdy neocitne v slepej uličke. Vždy ho sprevádza nový relevantný obsah či alternatívne a odporúčané produkty a doplnky. 

Tento element cross-sellu a up-sellu je nielen dôležitou súčasťou e-commerce — odzrkadľuje tiež základné nastavenie KVANTU a snahu dať svojim zákazníkom všetko pre to, aby prekonali ich očakávania a poskytli im ten najlepší produkt a servis.

To však nebolo všetko. Súčasťou riešenia je aj na mieru pripravený e-shop.Vzhľadom na komplexnú ponuku produktov a ich špecifickú povahu bolo kľúčové urobiť ho čo najjednoduchší — a venovali sme veľa času a pozornosti tomu, aby sme sa k tejto jednoduchosti dostali.

Vzormi nám tu boli velikáni ako Amazon či Ebay a čerpali sme z najdôležitejších moderných poznatkov. Napríklad aj taká zdanlivá drobnosť, ako odstránenie povinnej registrácie, môže zvýšiť konverziu až o 43%. A to sme presne urobili. Používateľský účet sa jednoducho automaticky vytvorí pri prvej objednávke. 

Priamo v e-shope si tiež zákazník vie konfigurovať lasery presne podľa svojich predstáv. Nie je potrebné osobné stretnutie s obchodníkom, ako to bolo v minulosti. Konečný spotrebiteľ tak získava lepší prehľad o tom, čo laser dokáže a ako si ho pre svoje potreby vie prispôsobiť. Zároveň sa nám podarilo odbremeniť klientov predajný team.

Pre maximálne zákaznícke pohodlie a spokojnosť je tiež možné konfiguráciu produktu editovať aj po vložení do nákupného košíka, v ktorom opäť využívame cross-sell a up-sell nástroje.

Poštovné sa automaticky preratáva podľa cenníkov najväčších kuriérskych spoločností na základe hmotnosti, veľkosti balíka a lokality.

A výsledky?​

Sofistikované spracovanie ponuky nového a prepojeného obsahu znamenalo viac než polovičný nárast času stráveného na webe a počtu zobrazení podstránok. 


Bounce rate klesol o takmer 20%. To znamená, že web návštevníkov na prvý pohľad zaujal natoľko, že si prezreli niekoľko ďalších podstránok — čo bol presne jeden z našich cieľov. 

V tomto špecifickom segmente je zároveň mimoriadne dôležité množstvo vracajúcich sa zákazníkov, ktorí opakovane navštívia web s odstupom času. Málokto totiž kúpi produkt s hodnotou niekoľko tisíc eur spontánne a bez rozmyslenia. Toto číslo sa nám podarilo zvýšiť o takmer 50%.

Myslíme si teda, že sa nám opäť podarilo splniť náš prísľub — a dodať výsledok.

KVANT — bolo nám potešením. 

Zobraziť celý projekt.

 

Ďalšia práca

Bratislava

viac

New York

viac
x